Emma

Jag vaknade ur min sköna somn vid ett tiden, mormor ringde. Som vanligt var jag för seg med att hinna svara så det var bara till att ringa upp igen! Tydligen behövde hon någon som passade hunden för hon skulle gå och handla i stan för andra gången och ville inte lämna vovven ensam. Inte säger man nej nu vid juletid, vet att hon har så mycket att fixa, så jag stack dit där direkt. Åt lite frukost och sen somnade jag med vovven i soffan.  Efter två timmar kom mormor hem igen och hade köpt mat till mig, så vi satt där och åt. Sen ringde mamma och undrade om jag kunde ta tvätten i en timme och visst, klart jag kan det. Så det var bara till att gå hem igen och framför dörren satt kissen uppburrad och mjauade en massa när jag kom, det har ju faktiskt blivit ganska kallt! Nu ligger hon i sängen och myser, varför kan man inte ha en katts liv? bara ligga sova, äta och vara ute varje dag.. Dem ligger alltid där och myser när man går till skolan, latmaskar! Nä, nu får jag börja fixa med tvätten. Ska sätta på lite julmusik till det.

Btw, jag tror att brun utan sol saken funkade lite.. Eller kanske bara det är jag som inbillar mig? Lite mindre blek har jag allt blivit i huvudet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0