Emma

Nu är jag hemma igen!

Jag drog ju till mormor i eftermiddags och var där ett bra tag, åt mat och snackade med mormor osv. Vi började diskutera hur det var när hon var liten och hur det är idag, det är ju en sån stor skillnad och jag skulle hellre vilja leva då än nu. Dem var inte "beroende" av tekniska saker, dem var ute och lekte och hade en massa fantasi eller så jobbade dem. Ändå sjukt vad dem som var födda i början av 1900 talet har upplevt, herregud när dem var små hade dem inte ens en tv och nu? Nu har dem flesta en tv per person och en dator per person. Vi är för bortskämda jag menar tänk på dem som inte har någon mat och så sitter vi här och gnäller över att vi har ätit för mycket och har ont i magen. Men det är så himla svårt att jämföra sig med en sån person, för mig så hade jag kunnat relatera mycket bättre och varit engagerad i att hjälpa dem som har det så OM jag hade upplevt deras vardag, men det kan jag inte, inte just nu iaf, kanske senare i framtiden.
Iallafall jag och mamma drog ner till stan och handlade julklapp till mormor samt ingredienser till bakningen som ska påbörjas snart, mysmys! Nu har tydligen mamma köpt en bra julklapp till mig, åååååh vad jag är nyfiken, jag är nicke nyfiken när det kommer till sånt. I ungefär två timmar har jag gått och klurat på det och frågat en massa, jag fattar fortfarande ingenting. Tydligen ska jag få någoting litet som gör att jag vet vad det är på julafton sen den 7:e Januari så ska jag och mamma åka någonstans, eller ja något sånt. JAG HAR INGEN ANING! Det värsta är ju om det är värsta skit julklappen eller ja, hon sa att det både var en upplevelse och att jag fick få med mig materiella ting tror jag.. Om det är en upplevelse med mamma, så skiter jag nog i vad vi gör sålänge jag delar den med henne. Alla dessa julklappar har ändå gått förlångt, jag har nog vuxit ifrån det, det enda jag vill ha är pengar som jag kan köpa saker som jag behöver och minnen, jag menar så svårt är det inte att åka ut på en restaurang och äta, snacka lite. Det är  en super julklapp eller present (iallafall för mig) att komma närmare släkten osv. Faktum är att min moster gör alltid så med mig och min bror + 2 kusiner, sist var vi och spelade laserdome efter vi alla fyllt år och nu ska vi göra det i julklapp igen, det är så himla roligt! Nej, nu ska jag avsluta detta, jag återkommer sen när jag har bakat!

Peace out yo!

Kommentarer
Postat av: alec

mys med bak

2008-12-22 @ 20:08:44
URL: http://alecstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0